Virksomheder i hele EU omfavner bæredygtig emballage
Estimeret læsetid: 3 min
Efterhånden som forbrugernes efterspørgsel efter miljøvenlig praksis vokser, øger førende mærker deres engagement i bæredygtig emballage. I år gør de betydelige fremskridt med at bruge materialer lige fra aluminium og pap til fuldt biologisk nedbrydelige stoffer. Lad os dykke ned i, hvordan disse virksomheder transformerer deres emballagestrategier.
Ferrero
Konfekturegiganten Ferrero har oplevet en betydelig vækst på 16 % siden 2018. Denne vækst har dog førte til øget emission, hvor emballage stod for 12 % af virksomhedens scope 3 emission. Ferrero er forpligtet til at reducere deres miljøpåvirkning og implementerer betydelige ændringer. Virksomheden bag Ferrero Rocher, Tic Tac og Kinder har til formål at gøre 90% af deres emballage genbrugelig, komposterbar eller genanvendelig. De har allerede nået en 78 % monomaterialesats for deres plastmaterialer og har erstattet Rocher's polystyrenkasse med polypropylen, hvilket eliminerer brugen af ny plastik.
Tesco
Tesco, et stort britisk supermarked, har indgået et samarbejde med leverandøren WEPA for at genbruge deres miljøvenlige papemballage på en unik måde. Kunderne kan nu købe toilet- og køkkenruller af høj kvalitet lavet af papkasser. Denne opfindsomme proces kombinerer bølgepap-kort til supermarkeder og hjemleveringsæsker med andre genbrugsmaterialer, der bruger færre ressourcer end konventionel papirproduktion. Derudover har de introduceret papiremballage til deres lommepapirprodukter og derved fjernet plastikemballage.
Walkers
Walkers Crisps, også kendt som Lays i flere lande, er gøre bæredygtighed til en prioritet. De har introduceret ny papiremballage til alle multipakninger med det formål at reducere forbruget af ny plastik med cirka 180 tons årligt. Disse nye papirposer kan genbruges derhjemme og vil snart være tilgængelige i alle større supermarkeder efter et vellykket forsøg i Tesco-butikker. Dette initiativ er en del af en bredere bæredygtighedsplan fra moderselskabet Pepsico, som sigter mod at opnå netto-nul emissioner i 2040 og eliminere jomfruelig fossilbaseret plast i sprøde og snackposer i 2030.
LVMH
LVMH Beauty forstyrrer skønheds- og modeindustrien med deres seneste planer om at fjerne alle plastikbeholdere fra deres kosmetik- og skønhedssortiment. De introducerer Surlyn, et bæredygtigt alternativ afledt af råmaterialer, herunder spild madolie. Den britiske modelegende Stella McCartney deltager også og bruger en komposterbar bio-baseret plast kendt som TIPA til deres emballage. Dette materiale giver de praktiske fordele ved konventionel plast, men er fuldstændig biologisk nedbrydeligt.
Lush
Lush omfavner bæredygtighed ved at bruge omdirigeret plast til deres produktemballage. De bruger flasker certificeret af Prevented Ocean Plastic, indsamlet inden for 50 km fra en havkystlinje eller større vandveje. Dette initiativ forventes at forhindre over tre millioner plastikflasker i at forurene vores have.
Aldi
Aldi, et tysk supermarked, har introduceret Storbritanniens første supermarkeds eget mærke vine på papirflasker. Disse 100 % genanvendelige materialer hjælper Aldi med at reducere deres CO2-fodaftryk. De nye flasker er fem gange lettere end glas, hvilket resulterer i lavere kulstofemissioner fra transport.
Udforsk flere bæredygtige initiativer
Interesseret i, hvordan andre mærker ændrer deres emballagematerialer? Tag et kig på denne artikel om initiativet til at gøre Pringles-rør bæredygtige.
Vores miljøvenlige engagement hos Tinware Direct
Vi er forpligtet til at opretholde en miljøvenlig og fremragende forretning.Lær mere om vores klimastrategi nu.
Opdag din ideelle bæredygtige emballage
Klar til em ? Vi har den perfekte emballage til at opfylde dine miljømål. Vores aluminiumsemballage er perfekt til skønhedsprodukter, herunder cremer, voks og lotioner. Alternativt kan du vælge vores papbeholdere til tørfoder, urter og krydderier. Er du en stearinlysmager? Prøv vores imponerende udvalg af blikprodukter til genanvendelig emballage, der aldrig går af mode.
Ferrero
Konfekturegiganten Ferrero har oplevet en betydelig vækst på 16 % siden 2018. Denne vækst har dog førte til øget emission, hvor emballage stod for 12 % af virksomhedens scope 3 emission. Ferrero er forpligtet til at reducere deres miljøpåvirkning og implementerer betydelige ændringer. Virksomheden bag Ferrero Rocher, Tic Tac og Kinder har til formål at gøre 90% af deres emballage genbrugelig, komposterbar eller genanvendelig. De har allerede nået en 78 % monomaterialesats for deres plastmaterialer og har erstattet Rocher's polystyrenkasse med polypropylen, hvilket eliminerer brugen af ny plastik.
Tesco
Tesco, et stort britisk supermarked, har indgået et samarbejde med leverandøren WEPA for at genbruge deres miljøvenlige papemballage på en unik måde. Kunderne kan nu købe toilet- og køkkenruller af høj kvalitet lavet af papkasser. Denne opfindsomme proces kombinerer bølgepap-kort til supermarkeder og hjemleveringsæsker med andre genbrugsmaterialer, der bruger færre ressourcer end konventionel papirproduktion. Derudover har de introduceret papiremballage til deres lommepapirprodukter og derved fjernet plastikemballage.
Walkers
Walkers Crisps, også kendt som Lays i flere lande, er gøre bæredygtighed til en prioritet. De har introduceret ny papiremballage til alle multipakninger med det formål at reducere forbruget af ny plastik med cirka 180 tons årligt. Disse nye papirposer kan genbruges derhjemme og vil snart være tilgængelige i alle større supermarkeder efter et vellykket forsøg i Tesco-butikker. Dette initiativ er en del af en bredere bæredygtighedsplan fra moderselskabet Pepsico, som sigter mod at opnå netto-nul emissioner i 2040 og eliminere jomfruelig fossilbaseret plast i sprøde og snackposer i 2030.
LVMH
LVMH Beauty forstyrrer skønheds- og modeindustrien med deres seneste planer om at fjerne alle plastikbeholdere fra deres kosmetik- og skønhedssortiment. De introducerer Surlyn, et bæredygtigt alternativ afledt af råmaterialer, herunder spild madolie. Den britiske modelegende Stella McCartney deltager også og bruger en komposterbar bio-baseret plast kendt som TIPA til deres emballage. Dette materiale giver de praktiske fordele ved konventionel plast, men er fuldstændig biologisk nedbrydeligt.
Lush
Lush omfavner bæredygtighed ved at bruge omdirigeret plast til deres produktemballage. De bruger flasker certificeret af Prevented Ocean Plastic, indsamlet inden for 50 km fra en havkystlinje eller større vandveje. Dette initiativ forventes at forhindre over tre millioner plastikflasker i at forurene vores have.
Aldi
Aldi, et tysk supermarked, har introduceret Storbritanniens første supermarkeds eget mærke vine på papirflasker. Disse 100 % genanvendelige materialer hjælper Aldi med at reducere deres CO2-fodaftryk. De nye flasker er fem gange lettere end glas, hvilket resulterer i lavere kulstofemissioner fra transport.
Udforsk flere bæredygtige initiativer
Interesseret i, hvordan andre mærker ændrer deres emballagematerialer? Tag et kig på denne artikel om initiativet til at gøre Pringles-rør bæredygtige.
Vores miljøvenlige engagement hos Tinware Direct
Vi er forpligtet til at opretholde en miljøvenlig og fremragende forretning.Lær mere om vores klimastrategi nu.
Opdag din ideelle bæredygtige emballage
Klar til em ? Vi har den perfekte emballage til at opfylde dine miljømål. Vores aluminiumsemballage er perfekt til skønhedsprodukter, herunder cremer, voks og lotioner. Alternativt kan du vælge vores papbeholdere til tørfoder, urter og krydderier. Er du en stearinlysmager? Prøv vores imponerende udvalg af blikprodukter til genanvendelig emballage, der aldrig går af mode.