Send en kraftfuld besked med dit emballagedesign
LGBTQ+ historiemåned er blevet fejret og hædret i nogle dele af verden siden 1994. Den månedlange fejring er fokuseret på at huske historien om homoseksuelle rettigheder såvel som borgerrettighedsbevægelser.
Virksomheder og brands er ofte ivrige efter at deltage i disse festligheder. Virksomheder har nok en pligt til at stå frem og støtte forskellige samfund og minoriteter, men det er vigtigt at gribe dette an på den rigtige måde. Der er mange måder, hvorpå en virksomhed kan vise, at de er en allieret. For eksempel bør du have en antidiskriminerende rekrutteringspolitik indlejret i din virksomheds kultur. Du kan også fremhæve din støtte gennem design og skabelse af dine produkter. Emballage giver her en unik mulighed.
For at udforske dette, lad os tage et kig på nogle topmærker, der har demonstreret deres støtte til LGBTQ+-fællesskabet gennem deres produktdesign gennem årene.
Taste The Rainbow
Det er umuligt at tænke på de søde kegler uden at fremtrylle et billede af en lys og farverig regnbue. Dette er en central del af både deres markedsføring og brandidentitet. I 2020 besluttede brandet at vise deres støtte til LGBTQ+-fællesskabet gennem deres emballage.
I en genial kampagnestrategi skabte virksomheden unik emballage, fjernede alle farverne og efterlod en grå, kedelig præsentation. Dette var smart af to grunde. Først fremhævede det det budskab, de ønskede at formidle:
"For stolthed er kun én regnbue vigtig."
For det andet skilte emballagen og deres produkt sig straks ud fra konkurrenterne. Sød emballage er trods alt næsten altid farverig.
Xbox
Skittles er ikke det eneste firma, der har brugt deres emballage og endda et helt nyt produkt til at vise deres støtte til LGBTQ+-fællesskabet.
I 2022 udgav Xbox en speciel udgave kontrol. Både emballagen og produktet er designet til at inkorporere mere end 30 LGBTQIA-fællesskabsflag for at demonstrere intersektionalitet og enhed.
Produktet tog mere end tre års forskning og udvikling med den oprindelige idé, der blev lanceret i 2019 for at markere 50-årsdagen for Stonewall-optøjerne.
NYX Cosmetics
Endelig skabte NYX et komplet produktsortiment, der var designet til at fremhæve og fremme kønsfluiditet. Indpakningen, som virksomheden skabte, fremmede ideen om, at makeup ikke har noget køn, og tilskyndede kunderne til at udtrykke deres skønhed og følelse af sig selv, som de ville.
For at skabe produkterne og emballagen gik virksomheden sammen med vigtige influencers og online-skabere, som var en del af kosmetikindustrien og LGBTQ+-fællesskabet.
Bringer forandring som ledere af din branche
At bruge din emballage til at støtte en sag er et smart valg fra et marketingperspektiv, men det er vigtigt at sikre, at det komplimenteres af meningsfuld handling. Hvis det eneste, din virksomhed har, er en lys og farverig etiket, kan det virke som dydsignalering, selvom dette ikke var din oprindelige intention.
Virksomheder kan hjælpe støttegrupper som LGBTQ+-samfundene ved at sætte deres støtte bag velgørende organisationer, individuelle kampagner og skabe en kontorkultur, der omfavner individuel identitet.
Vi håber, at du fandt denne artikel både indsigtsfuld. Er du ivrig efter at lære at skabe et unikt emballagedesign, som sender et stærkt budskab til dit publikum? Hvis det er tilfældet, så kontakt os i dag, og vores team vil med glæde hjælpe dig videre.