Nytårsemballagefakta, som enhver virksomhedsejer har brug for
Et nyt år betyder nye udfordringer for din virksomhed, men det efterlader også en vej fyldt med muligheder.
Muligheder for vækst, forbedringer og innovation. For at gøre dette skal du selvfølgelig være opmærksom på de tendenser, der former nøgleprocesser i din virksomhed. Lad os dykke ned og udforske de fakta, der bør forme din virksomheds emballagebeslutninger i 2024.
Kunder elsker emballage!
Den mest populære unboxing-video på YouTube i 2023 fik mere end 89 millioner visninger. I løbet af det sidste årti er unboxing-videoer steget i popularitet og blevet en markedsføringsbegivenhed for sig selv. Faktisk kan en godt præsenteret unboxing føre til høje niveauer af engagement og viral marketingsucces. Men det handler ikke kun om produktet, der er indeholdt i emballagen. Kunder er interesserede i alt fra materialet til de unikke egenskaber ved den anvendte kasse.
Kundetilfredshed garanterer ikke loyalitet
At levere en service af standardkvalitet vil næppe føre til garanteret loyalitet fra kunderne. Hvis du vil have folk til at blive ved med at købe fra din virksomhed, så skal du give dem noget mere. Det er derfor, du bør udforske innovative emballagevalg, der er designet til at skille sig ud på resten af markedet.
Valg af emballage til virksomheder er faktisk så vigtige, at 52 % af kunderne i en undersøgelse skiftede mærke, udelukkende fordi de elskede et nyt emballagevalg.
Markedsføringsteams gør unik emballage til en topprioritet
I en nylig marketingundersøgelse indrømmede eksperter ikke overraskende, at de prioriterede kreative emballagevalg, når de planlagde deres marketingkampagner for det kommende år. Alt fra farve til tekstur og materialer kan ændre, hvordan kunder ser dit produkt og afgøre, om de forpligter sig til et køb.
Kunderne bliver grønne - til den rigtige pris!
Kunder er ivrige efter at reducere deres CO2-fodaftryk og vil støtte virksomheder, de anser for at være miljøvenlige. Det vil de dog kun fortsætte med, hvis grønne valg ikke påvirker deres personlige økonomiske situation eller omkostningerne for deres virksomhed. Forbrugere og B2B-virksomheder er i stigende grad på vagt over for enhver virksomhed, der presser yderligere omkostninger ned ad linjen.
Den mest populære miljøvenlige emballage i Europa er komposterbar
I hele Europa er kunderne forpligtet til at bruge emballage, der giver tilbage til jorden. Den rigtige komposterbare emballage kan berige den omgivende jord, når den bortskaffes, og hjælpe miljøet med at trives. Undersøgelser afslører også, at kunder føler sig mere positive omkring sig selv, når de forpligter sig til miljøbevidst beslutningstagning.
Det er dog vigtigt at sikre, at din marketingstrategi for grøn emballage er klar og konsekvent. Kunder er ofte forvirrede over termer, herunder biologisk nedbrydeligt, genanvendeligt og komposterbart.
Forbrugerne er klar til at begynde at returnere din emballage
Returnabel emballage er en af de vigtigste tendenser for virksomheder i dag. Især skønhedsfirmaer opfordrer allerede deres kunder til at sende emballage tilbage, de er færdige med, så beholderne kan bortskaffes korrekt. Derfor kan det være værd at skifte til emballageprodukter i aluminium eller blikemballage, som kan bruges utallige gange.
Brug disse fakta, og du vil være i stand til at planlægge en pakkestrategi, der appellerer til din kundebase og hjælper dit brand med at trives i 2024.