Lær hvordan du opretter tilgængelig kosmetisk emballage

Estimeret læsetid: 3 min
Cosmetic packaging

Ifølge nyere statistikker lever 16 % af den globale befolkning med en form for betydeligt handicap, som påvirker deres livskvalitet. Det er 1,3 milliarder mennesker, og antallet er kun stigende på grund af ikke-smitsomme sygdomme som kræft og diabetes.

Fra et forretningsperspektiv giver det mening at sikre, at dine produkter opfylder behovene hos denne målgruppe.

Hvis du sælger produkter som makeup, hudcreme, læbestift eller fugtighedscreme, skal du sikre dig, at din kosmetiske emballage indeholder et empatisk design.

Hvordan opnår du dette?

Undersøg dit publikum

For det første er det vigtigt at undersøge din målgruppe. Find ud af så meget som muligt om, hvem de er, og hvad de leder efter fra din virksomhed. Det er muligt, at et tilgængeligt emballagedesign umiddelbart kan løse problemer, som kunderne allerede har med dine produkter.

Let at åbne låg

Hvis du sælger kosmetiske produkter, er det forståeligt, at du ønsker at sikre, at lågene lukker tæt.

Der er dog en balancegang her. Selvom det er vigtigt at undgå spild eller lignende problemer, vil det afskrække kunder, hvis pakken er for svær at åbne, og kan resultere i dårlige anmeldelser.

I sidste ende er et emballageprodukt af høj kvalitet nøglen her.

Struktur

Tekstur er vigtig, når det kommer til tilgængelighed. Din første tanke kan være at inkludere et element som braille i dit design. Men selvom det ofte ses som et almindeligt valg for blinde individer, er kun 1% af den synshandicappede befolkning i stand til at læse det. Når det er sagt, er det stadig muligt at bruge tekstur som en tilgængelighedsfunktion. For eksempel bruger mange kosmetikvirksomheder hævede symboler og former til at formidle nøgleinformation til blinde brugere.

Tekstur spiller også ind i, om du skaber en komplet pakke, der er ergonomisk venlig. Overvej, om materialet er behageligt at røre ved eller kan forårsage sensoriske problemer for nogle brugere.

Intuitivt design

Fokuser endelig på at skabe et intuitivt design. Det er ikke nok at vælge eller skabe emballage, der er let at åbne. Kunder bør straks vide, hvordan de åbner dine produkter ved blot at se på det. Gå ikke på kompromis med det praktiske i jagten på innovation.

Som du kan se, er der forskellige faktorer, der afgør, om din kosmetikemballage er tilgængelig.

En undersøgelse i 2024 afslørede uoverensstemmelsen mellem anerkendelsen af ​​empatisk designværdi i teorien og dens anvendelse i praksis. Forskning tyder på, at kommercielle designere har en tendens til at begrænse dets brug, mens forskningsorienterede teams har en tendens til at integrere dette designelement på et holistisk niveau.

Ved at tilmelde dig sidstnævnte gruppe kan du udnytte en helt ny publikumsbase og sikre, at dine produkter er tilgængelige for alle.

Hos Tinware Direct har vi et fantastisk udvalg af kosmetisk emballage, der er specielt designet til at være brugervenligt og let tilgængeligt. Dette inkluderer vores unikke push-up base paprør. Kunder kan blot trykke på basen for at afsløre mere af enhver genstand, der er gemt indeni.

Alternativt kan du udforsk vores skræddersyede emballageservice. Skab den perfekte emballage til ethvert produkt, komplet med innovative tilgængelighedsfunktioner.


Du vil måske også kunne lide Se alt

Legal papers being signed

Hvordan vil de nye EU -emballageforskrifter påvirke din virksomhed ?

Opdag, hvordan de nye EU-emballageregler vil påvirke din virksomhed.

Cosmetic packaging

Lær hvordan du opretter tilgængelig kosmetisk emballage

Skab kosmetiske produkter til det største publikum.

Bespoke Christmas Packaging

Lær hvordan man designer smuk julemballage

Lav en fantastisk festlig pakke til ethvert produkt.