Lær 10 tricks til at fængsle kunder med din produktemballage
At vælge det rigtige emballagedesign er altid en nøgleopgave, når man skal forberede et nyt produkt til markedet. Hvorfor er dette?
Designet, stilen, udseendet, formen, farven og størrelsen spiller alle en rolle i at bestemme, om en kunde vælger dit produkt eller ej. Folk vælger en bog baseret på forsiden, og 7 ud af 10 kunder vil vælge et produkt baseret på deres første indtryk.
Med dette i tankerne, lad os udforske de 10 emballagedesignfaktorer, der hjælper dit produkt med at vinde ethvert publikum.
1. Logo
Tænk først på dit logo. Det er nok den første detalje, en kunde vil bemærke. Derfor skal du bruge tid på at designe et logo, som appellerer til din målgruppe og hjælper dit produkt med at skille sig ud. Tænk grundigt over din brug af farver og skrifttypen samt det billedsprog, der bruges som grundlag for dit logo. Husk, at et logo er langt mere tilbøjeligt til at blive husket sammenlignet med navnet på en virksomhed, som en kunde har interageret med for første gang.
2. Personalisering
Kunder er ivrige efter at købe produkter, der føles mere personlige og specifikke for dem. Der er adskillige måder, hvorpå du kan tilføje dette niveau af personalisering. For eksempel vil du måske overveje at inkludere en personlig note til dine kunder og klienter. Dette kan blot sige tak, eller det kan give dem en belønning for at have valgt dit produkt. Alt som dette vil få dit produkt og din emballage til at skille sig ud mere.
3. Farve
Vi nævnte kort farve med hensyn til logoet, der vises på din emballage. Det er dog vigtigt at understrege, hvor afgørende det rigtige farvevalg er. Nogle undersøgelser tyder faktisk på, at farve er den vigtigste egenskab ved emballagedesign og vil føre til en øjeblikkelig beslutning om dit produkt. Forskellige farver kan ændre opfattelsen af ikke kun dit produkt, men dit overordnede brand.
4. Forskning
Når du lancerer et produkt, er det vigtigt at undersøge dit publikum og markedet omhyggeligt. Vi anbefaler at se på så mange data som muligt, før du lancerer et produkt eller investerer i ny emballage til et eksisterende produkt, som du allerede sælger. Desuden bør du også undersøge dine konkurrenter. Når du forstår, hvordan din hovedkonkurrent håndterer markedet, kan du beslutte, om du vil følge dem eller helt vil udforske en ny retning.
5. Unikhed
Hvis dit produkt ser unikt ud og føles unikt, er det langt mere sandsynligt, at det får indflydelse hos kunder, der køber de produkter, du sælger. For eksempel vil du måske overveje at investere i skræddersyet emballage. De vigtigste fordele ved skræddersyede løsninger er, at de giver en førsteklasses følelse og design, som er perfekt, hvis du henvender dig til et avanceret publikum, eller hvis du ønsker at sælge dine produkter til en højere pris.
Du kan oprette emballage med adskillige fængslende funktioner, herunder:
- Trykte låg
- Preget interiør
- Farverige billeder
- Unikke former
6. Beskeder
Fald ikke i fælden med at gøre dit produkt til et mysterium. Selvom dette kan føre til en lokkende og overbevisende guerilla marketingstrategi, vil den ikke være egnet til de fleste produkter. Kunder kan godt lide at vide præcis, hvad de køber, især hvis de ikke har bestilt noget fra din virksomhed før. Som sådan bør din mærkning og overordnede design bidrage til den forståelse, kunderne har af det pågældende produkt.Du kan også bruge det til at skabe centrale opfattelser af din virksomhed og dit overordnede brand.
7. Målret
Sørg for, at du vælger et design, der matcher din målgruppe specifikt. For eksempel, hvis du udforsker forskellige typer af bæredygtig emballage, er det vigtigt at vælge et materiale, der appellerer til dine brugere. For eksempel betragtes paprør bredt som det mest gunstige valg for miljøbevidste forbrugere. Andre kunder foretrækker måske en blikemballage, da det antyder luksus såvel som en kvalitetsløsning.
8. Billedmateriale
De siger, at et billede er mere end tusind ord værd, og det er helt rigtigt i marketingverdenen. Et billede vil gøre dit produkt mere attraktivt og foreslå nøgleideer om dit brand. Det kan også betyde, at din emballage bliver noget af et samlerobjekt. Utallige mærker har brugt billeder til at forvandle simple emballageløsninger til et must-have-køb.
9. Udforsk trends
Emballagetrends ændrer sig i løbet af året. For eksempel er det i højtiden, at kunderne er mere tilbøjelige til at købe produkter med emballage, der har et festligt design. Hvorfor er dette? Nå, ganske enkelt, festligt design gør kunderne glade og minder dem om julen. Mens du stadig skal bruge tid og research på det endelige design, kan den rigtige skræddersyede festlige emballage nemt forbedre salget for din virksomhed. Det er heller ikke kun jul. Gennem sommeren kan du bruge varmere farver til dine designs, så de passer til årstiden. Eller du kan udforske forskellige former for at matche vigtige lejligheder som ægformet emballage i påsken.
10. Vær grøn
Endelig, i dag er det vigtigere end nogensinde før, at virksomheder opnår de rigtige bæredygtighedsstandarder. Som du måske har gættet, har produktemballagedesign en indflydelse her. Vælg dine materialer med omhu for at skabe det bedst mulige indtryk. For eksempel er aluminiumsemballage blevet et populært alternativ til plast i kosmetikindustrien. I modsætning til plastik kan aluminiumsemballage genbruges og genbruges utallige gange. I Europa er det overordnede foretrukne valg komposterbar emballage. Vi har industrielle komposterbare stående poser, perfekt til en bred vifte af produkter, herunder pulvere, slik, kaffe og te.
Vi håber, at denne guide hjælper dig med at låse op for den sande kraft af et genialt emballagedesign. Hvis du er interesseret i at lære mere, så tøv ikke med at kontakte vores salgsteam. De vil altid hjælpe dig med at finde den perfekte emballage til dit produkt.